Statystyki na szybko. Blokowanie reklam w Polsce

Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska opublikował[1]drugi raport na temat zjawiska blokowania reklam. Świadomość istnienia wtyczek i programów blokujących banery czy niechciane skrypty, z roku na rok wzrasta wśród polskich internautów. Co więcej, Polska jest jednym z liderów stosowania tego typu oprogramowania w Europie.

  • Liczba użytkowników korzystających z adblocków wzrosła między 2012, a 2017 rokiem o 192%
  • 14% osób nie korzystających z funkcji blokowania reklam, słyszała o takim rozwiązaniu i planuje zainstalowanie go u siebie
  • 8,8 miliona internautów blokuje reklamy internetowe
Źródło: https://iab.org.pl/wp-content/uploads/2018/11/Raport-IAB-Zjawisko-blokowania-reklam.pdf
Źródło: https://iab.org.pl/wp-content/uploads/2018/11/Raport-IAB-Zjawisko-blokowania-reklam.pdf

Jak wskazują autorzy raportu, w 2018 roku większość wydawców zrezygnowała z inwazyjnych reklam w stylu pop-up czy wersji pełnoekranowych. Ciekawostką jest również to, że coraz więcej użytkowników decyduje się na opuszczenie strony, która wyświetla komunikat z prośbą o wyłączenie blokowania reklam.

Źródło: https://iab.org.pl/wp-content/uploads/2018/11/Raport-IAB-Zjawisko-blokowania-reklam.pdf
Źródło: https://iab.org.pl/wp-content/uploads/2018/11/Raport-IAB-Zjawisko-blokowania-reklam.pdf

[1]https://iab.org.pl/wp-content/uploads/2018/11/Raport-IAB-Zjawisko-blokowania-reklam.pdf