Jednym z kryteriów wyboru programu do zainstalowania na urządzeniu mobilnym jest jego popularność. Jeżeli aplikacja ma miliony pobrań i dobre recenzje, to zazwyczaj spełnia swoją rolę, którą gwarantuje deweloper w opisie. Jeżeli chodzi o bezpieczeństwo, to nie zawsze popularność programu świadczy o tym, że jest nieszkodliwy, ale zazwyczaj może to być jeden z wyznaczników czy nie zainstalujemy przypadkiem złośliwego oprogramowania (zwłaszcza, jeżeli szukamy aplikacji w oficjalnych sklepach).
Jak wskazuje serwis Bleeping Computer[1]oraz eksperci z firmy ESET, niektórzy deweloperzy zaczęli stosować prosty zabieg, który może mieć olbrzymi wpływ na popularność.
How to make your app popular:
1) Upload app with developer name: 1,000,000,000
2) Get installs
3) Change developer namehttps://t.co/55gBixSOKp pic.twitter.com/AWF7wtCSQc— Lukas Stefanko (@LukasStefanko) June 11, 2018
![Źródło: https://www.bleepingcomputer.com/news/mobile/android-app-devs-find-clever-trick-for-fooling-users-into-installing-their-crapware/](https://blog.pointas.com.pl/wp-content/uploads/2018/06/Android-app-popularity-trick-1024x389.jpg)
Po analizie aplikacji stosujących taką metodę, ekspert ds. bezpieczeństwa Lukas Stefanko poinformował, że większość aplikacji posiadała funkcję wyświetlania reklam. Wybierając aplikacje, które zainstalujemy na smartfonie warto sprawdzić szczegóły, w tym nazwę dewelopera. Nie będzie jednak dużym zaskoczeniem, jeżeli niedługo Google wprowadzi zmiany, które uniemożliwią stosowania tego typu nazw bez dodatkowej weryfikacji.
[1]https://www.bleepingcomputer.com/news/mobile/android-app-devs-find-clever-trick-for-fooling-users-into-installing-their-crapware/