Dwa dni temu firma Dell poinformowała w komunikacie prasowym o ataku na firmową sieć. Zdarzenie miało miejsce 9 listopada i dotyczyło nieautoryzowanej aktywności, która została wykryta i przerwana. Firma przyznaje[1], że celem było zebranie informacji o klientach. Dane te ograniczają się do imienia i nazwiska, adresu email oraz hasła po hashowaniu. Na chwilę obecną Dell nie zauważył by jakiekolwiek informacje wyciekły, chociaż nie wyklucza w pełni takiej możliwości:
„Though it is possible some of this information was removed from Dell’s network, our investigations found no conclusive evidence that any was extracted.”
Należy jednak pochwalić bardzo szybką reakcję Dell-a na incydent. Nie czekając na eskalację problemu i ograniczając skutki ewentualnego wycieku, hasła użytkowników posiadających konta na Dell.com zostały zresetowane. Warto zaznaczyć, że dane wrażliwe jak np. numery kart kredytowych nie ucierpiały podczas zdarzenia, podobnie jak produkty i usługi świadczone przez Dell.
Jeżeli posiadacie konto na stronie producenta, więcej informacji o incydencie znajdziecie pod tym adresem – https://www.dell.com/customerupdate
[1]https://www.dell.com/learn/us/en/uscorp1/press-releases/2018-11-28-customer-update