Facebook poinformował, że nawet 14 milionów użytkowników mogło doświadczyć błędu, w wyniku którego materiały umieszczone na portalu społecznościowym z opcją widoku tylko dla znajomych, były udostępniane jako widoczne dla wszystkich (publiczne).
W oficjalnym oświadczeniu[1] Facebook poprosił użytkowników, by na wszelki wypadek sprawdzili ustawienia postów udostępnionych w serwisie między 18, a 27 maja. Użytkownicy, których problem dotyczy powinny otrzymać informację podobną do tej poniżej:
Błąd nie jest bardzo dotkliwy w skutkach, ale biorąc pod uwagę skalę – 14 milionów użytkowników, istnieje prawdopodobieństwo, że część osób odczuje konsekwencje pomyłki Facebooka, bo post/zdjęcie/informacja zostały odczytane przez osoby, do których nie były adresowane.
Warto zwracać uwagę na ustawienia publikowanych wiadomości, jeszcze zanim zostanie ona opublikowana. Niestety cała sprawa pokazuje, że nawet dużym firmom i organizacją mogą zdarzyć się wpadki i nigdy nie możemy mieć stu procentowej pewności, że informacje, które publikujemy w sieci są bezpieczne i widoczne dla określonego grona odbiorców.
[1] https://newsroom.fb.com/news/2018/06/audience-selector-error/